Kastanjehof (24)

Kastanjehof in Velp

In een gezellige en veilige omgeving wonen met zorg, dichtbij het centrum van Velp. Dat kan bij het sfeervolle huis Kastanjehof. Bij Kastanjehof is er veel aandacht voor leuke activiteiten. Van onze (zorg)medewerkers en vrijwilligers krijgt u veel persoonlijke aandacht. Uw mantelzorger(s), familie en vrienden zijn altijd van harte welkom bij Kastanjehof!

Contactgegevens

Kastanjehof
Kastanjehof 2
6833 JR Velp

 

Voorzieningen

  • Was- en linnenvoorziening
  • Kapper
  • Pedicure
  • Duofiets
  • Lichte serre
  • Tuin
  • Buitenterras

Kastanjehof
Kastanjehof 2
6833 JR Velp

 

Meer weten

Wilt u weten wat Attent nog meer voor u kan betekenen? Neem dan contact op met de klantenservice. Onze klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 - 17.00 uur.

"*" geeft vereiste velden aan

Vul uw gegevens en opmerking of vraag in, dan nemen wij binnen 2 werkdagen contact met u op. Alle 4 velden zijn vereist om u een reactie te kunnen geven.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wie wonen hier?

U kunt hier wonen met oriëntatieproblemen, dementie en/of een lichamelijke aandoening (Zorgprofiel indicatie VV5 en VV6). 

Ligging

U vindt Kastanjehof in Velp, op loopafstand van het centrum. Elke woonverdieping heeft een gezellige huiskamer. Hier ontmoet u de andere bewoners en wordt er ook samen gegeten. 

Iedere etage heeft een balkon. Hier geniet u van de rust en een mooi uitzicht. Ook in de serre op de begane grond zit u heerlijk. Samen met andere bewoners, en ook met uw familie en vrienden. Vanuit de serre heeft u toegang naar een gezellig terras in een mooi aangelegde tuin. 

Sfeer proeven?

9, 1
ZorgkaartNederland

Attent Zorg en Behandeling, Kastanjehof is 88 keer gewaardeerd en heeft een gemiddeld cijfer van 9,1

Alle waarderingen Geef een waardering Zorgkaart Nederland

Kastanjehof in beeld

ZorgkaartNederland

ZorgkaartNederland is een landelijke website waar cliënten en naasten een waardering kunnen geven over de zorg. Ook Attent Zorg en Behandeling is op deze website te vinden. Geeft u ons een waardering?

 

A-paars met wit_png

“Kastanjehof is een fijne en goed huis. Iedereen staat centraal en de cliënten/ouderen worden goed geholpen. Met alle zorg die daarvoor nodig is. Ook voor familie en naasten is er aandacht. Je komt met een fijn gevoel bij je familie of naaste op bezoek.”

—Naaste van een bewoner

Praktische informatie

Het kan voorkomen dat er een wachtlijst is voor onze huizen. Als u een indicatie heeft, of uw indicatieaanvraag is in behandeling, kan u op de wachtlijst geplaatst worden. We verwerken aanmeldingen op de volgorde waarop ze bij ons zijn binnengekomen. Soms hebben mensen die crisisopvang nodig hebben voorrang. Elk Attent-huis heeft crisisbedden voor de Wlz. 

Hieronder vindt u de wachttijden voor de verschillende soorten zorg en behandeling bij Kastanjehof. Deze wachttijden zijn gemiddeld. U kunt geen rechten ontlenen aan deze wachttijden. 

  • Psychogeriatrie, drie tot zes maanden
  • Somatiek, drie tot zes maanden

Kastanjehof heeft  zit-/slaapappartementen. Deze appartementen hebben een telefoon-, radio- en tv-aansluiting. Ieder appartement heeft daarnaast een personenalarmeringssysteem. Om ervoor te zorgen dat u zich echt thuis voelt, kunt u samen met uw familie uw woonruimte inrichten met uw persoonlijke eigendommen en klein meubilair.

De onderstaande plattegrond geeft een indruk van onze kamers;

Dan zijn we er voor u. Want uw klacht is ons verbeterpunt. Attent doet er alles aan om de zorg en dienstverlening zo goed mogelijk op uw wensen af te stemmen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Omdat we u altijd goed van dienst willen zijn horen we het graag als u vindt dat bepaalde dingen beter kunnen of moeten. Samen bespreken we dat en zoeken we naar een oplossing. Wilt u een klacht indienen, kijk dan op de pagina over Klachten en klokkenluiders.

Ieder huis of elke regio van Attent heeft een cliëntenraad. Uw eigen cliëntenraad, die regelmatig aan tafel zit met het bestuur. De leden bestaan uit mensen die al een tijdje bij ons wonen, mantelzorger zijn of op een andere manier een binding hebben met Attent.

Zij zien erop toe dat alles goed geregeld is en u fijn woont op uw locatie. Ze kijken mee als er beslissingen genomen worden die ook over u gaan. Zoals over uw eten, over de dagbesteding, over uw veiligheid, hygiëne of uw geestelijke verzorging.

De Boomgaard heeft een actieve cliëntenraad; Cliëntenraad Rheden. Zij komen zes keer per jaar bij elkaar. Deze lokale cliëntenraad staat in verbinding met de centrale cliëntenraad waarin zaken aan de orde komen die voor heel Attent van belang zijn.

Cliëntenraad Rheden stelt zich voor

De cliëntenraad Rheden vertegenwoordigt;

De cliëntenraad bestaat uit de onderstaande vertegenwoordigers en een onafhankelijk voorzitter: 

  • Ben Dorland, namens cliënten Rhederhof
  • Immy Heemstra, namens cliënten Kastanjehof
  • Dicky van Liefland-van de Craats, namens cliënten Rhederhof
  • Suzanne Timmer, namens cliënten Rhederhof
  • Henk van Zadelhoff, namens cliënten De Boomgaard.
  • Catrien Rijk, onafhankelijk voorzitter

Er zijn vacatures voor

  • een vertegenwoordiger van de bewoners van Rhederhof – Posbank, etage 1,
  • een vertegenwoordiger van de bewoners van Rhederhof – Dorpskerk, etage 2
  • en een vertegenwoordiging voor de cliënten van Attent Zorg Thuis in Rheden/Velp.

Wat doet de cliëntenraad?

De cliëntenraad behartigt de belangen van bewoners/cliënten als het gaat om wonen, welzijn en zorg. We denken mee, en spreken vanuit de ervaring van bewoners/cliënten. Zo helpen we Attent haar zorg nog verder te verbeteren. 

Dat doen we bijvoorbeeld door te adviseren over het beleid van Attent. Maar ook door gevraagd en ongevraagd advies te geven over onderwerpen die cliënten (indirect) raken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan veiligheid, huisvesting, gezondheid en de benoeming van zorgmanagers.

De cliëntenraad vergadert ongeveer zes keer per jaar. Bij deze vergaderingen is altijd de manager zorg van De Boomgaard aanwezig. De vergaderdata voor 2024 zijn:

  • 11 januari
  • 14 maart
  •  23 mei
  • 11 juni
  • 26 september
  • 14 november

Van deze vergaderingen wordt een verslag gemaakt. Dit is op te vragen bij de ambtelijk secretaris.

Contact met de cliëntenraad

Heeft u opmerkingen, ideeën, wensen of tips? Die horen we graag!

Of als u meer informatie wilt over de cliëntenraad Rheden, dan kunt u contact opnemen met voorzitter Catrien Rijk via 06 23 61 45 88 of catrienrijk@gmail.com

Ook kunt u bellen of mailen naar ambtelijk secretaris Sandra de Vlaming. U kunt haar bereiken via 06 51 37 79 60 of s.devlaming@attentzorgenbehandeling.nl.

Meer weten?
Jaarverslag cliëntenraad Rheden 2022

Schilderen, bingo en rummikub zijn zo maar een paar van de bekende bezigheden waaraan u vrijblijvend kunt deelnemen. Daarnaast worden er regelmatig nieuwe activiteiten georganiseerd. Zoals een mooi belevingsconcert met verschillende muziekinstrumenten en zang. Onze enthousiaste vrijwilligers en medewerkers organiseren zeer regelmatig van dit soort activiteiten en leuke uitstapjes voor de bewoners.

Ook met uw partner kunt u bij Attent Zorg en Behandeling terecht. We hebben in onze huizen geschikte kamers voor partners. Of we u kunnen helpen is afhankelijk van de beschikbaarheid van deze kamers, uw zorgbehoefte en indicatie. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de klantenservice.

Samen bouwen we aan de zorg van morgen

Op onze website gebruiken we cookies. Als u op 'weiger' klikt gebruiken we alleen cookies om onze website te verbeteren. Als u op 'accepteer' klikt kunt u bijvoorbeeld ook YouTube video's bekijken. Meer informatie leest u in onze cookieverklaring.