Kwaliteit ‘Zie mij, hoor mij’

Kwaliteit ‘Zie mij, hoor mij’

Attent Zorg en Behandeling wil zorg en behandeling bieden die cliënten als “vertrouwd en dichtbij” ervaren. Het is namelijk nogal wat, als je de zorg voor jezelf of voor iemand van wie je houdt aan iemand anders moet toevertrouwen. Daarvoor moet je ons kunnen vertrouwen. Attent wil dat vertrouwen winnen door vakmanschap van onze medewerkers én door onze bewoners en cliënten te begrijpen. “Zie mij, hoor mij”, dát is wat onze cliënten willen. Attent wil dan ook uitblinken in het onderhouden van een goede relatie tussen cliënten en medewerkers.

Dat doen we door zorg zo dichtbij mogelijk te organiseren. Thuis, via de wijkverpleegkundigen en binnen onze huizen door senior verpleegkundigen het eerste aanspreekpunt te laten zijn. Dat vinden wij “dichtbij”. Onze senior verpleegkundigen maken deel uit van een heel team dat zorg verleent. Binnen dat team helpen we elkaar. We geven elkaar advies en zorgen voor elkaar. We doen dat vanuit onze waarden: gastvrij, met respect, integer en professioneel, Zo komt bij Attent de zorg voor elkaar.

In 2019 zetten we de lijn van 2018 voort. In 2018 was ons eerste focuspunt het zorg-leef-plan-gesprek. Met die methode hebben we onze cliënten beter leren begrijpen. Enerzijds zetten we die methode voort anderzijds snappen we nu nóg beter wat cliënten en hun naasten willen. En dus zetten we in 2019 de volgende stap en willen we beter inspelen op de leefstijl van onze cliënten. Om die reden gaan we door op de weg om ander personeel aan te trekken, besteden we nog meer aandacht aan gastvrijheid en investeren we in technologie die cliënten in hún leefstijl ondersteunt.

Dit resulteert in een drietal focuspunten voor Attent voor het komende jaar, namelijk:

  1. Zie mij, hoor mij;
  2. Leren en ontwikkelen;
  3. Service met- en voor elkaar.

In onderstaand Kwaliteitsplan 2018 - 2019, wat tevens dient als jaarplan, staan deze punten en de ontwikkeling die we hierin door willen maken naar een lerende organisatie nader beschreven.

Het Kwaliteitsplan 2018 - 2019

Infopraphic Kwaliteitsplan 2019

 

 

 

Terug naar het overzicht

Afspraak maken?

Vul uw gegevens in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Algemene gegevens
  • *
  • *
  • *
  • *

Velden met een * zijn verplicht