Klachten, tips en complimenten
Klachten en onvrede
Attent Zorg en Behandeling doet er alles aan om de zorg en dienstverlening zo goed mogelijk op uw wensen af te stemmen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. We horen het graag als u vindt dat bepaalde dingen beter kunnen of moeten. Samen bespreken we dat en zoeken we naar een oplossing. Zo kunnen we onze zorg en dienstverlening aan u blijven verbeteren. Ook kunt u een klacht kenbaar maken.
Wat is een klacht?
Klachten kunnen over van alles gaan. Misschien is er iets misgegaan in het contact met één van onze medewerkers en vrijwilligers. Ook kan het te maken hebben met de kwaliteit van onze zorg of diensten.
Wie kan er klagen?
Al onze klanten hebben het wettelijk recht om een klacht in te dienen. Als u hiertoe niet zelf in staat bent, mag een vertegenwoordiger of naaste dit voor u doen.
Waar kan ik terecht?
De klachtenregeling van Attent Zorg en Behandeling biedt u verschillende mogelijkheden om uw klacht kenbaar te maken. Het staat u vrij om de mogelijkheid te kiezen die het beste bij u of uw situatie past. De onafhankelijk klachtenfunctionaris kan u hierover adviseren. Zij behandelt uw klacht vertrouwelijk.
U wilt een oplossing of een signaal afgeven (informele klacht)
Het is zinvol om uw klacht eerst te bespreken met de medewerker om wie het draait. Komt u er samen niet uit of wilt u uw klacht niet op deze manier bespreken? Dan kunt u contact opnemen met de leidinggevende. Ook kunt u de hulp inschakelen van de onafhankelijke klachtenfunctionaris.
U wilt een oordeel (formele klacht)
Wilt u dat Attent Zorg en Behandeling een oordeel geeft over de klacht? Dan kunt u een schriftelijke klacht indienen bij de Raad van Bestuur. De Raad van Bestuur laat uw klacht onderzoeken, vraagt advies aan de Externe Klachtencommissie Regio Arnhem en geeft een oordeel over uw klacht. Meer informatie hierover vindt u in de klachtenregeling.
Lukt het u niet om met Attent Zorg en Behandeling tot een bevredigende oplossing te komen? Bent u het niet eens met het oordeel op uw klacht? Dan is er sprake van een geschil. U kunt uw geschil voorleggen aan de Landelijke Geschillencommissie VVT. Een klacht voorleggen aan de Geschillencommissie kost u € 50,00 aan klachtengeld.
Bekijk hier de verschillende mogelijkheden om uw klacht te bespreken en in te dienen.
In onze klachtenregeling leest u hoe u een klacht kunt doorgeven en hoe de afhandeling hiervan is geregeld. Lees ook de folder 'Klachten cliënten'. U kunt de regeling en de folder ook opvragen bij de klantenservice (Frontoffice) van Attent Zorg en Behandeling.
Vragen, onvrede of klachten over onvrijwillige zorg
Mensen die te maken krijgen met onvrijwillige zorg kunnen een beroep doen op een onafhankelijke cliëntenvertrouwenspersoon Wet zorg en dwang (Wzd). Deze cliëntenvertrouwenspersoon geeft advies, biedt ondersteuning en kan ook een rol spelen bij het oplossen van onvrede of het indienen van klachten rond onvrijwillige zorg. Onvrijwillige zorg is alles wat u wilt maar niet mag en alles wat u moet maar niet wilt.
Wilt u een oordeel over uw klacht over onvrijwillige zorg? Dan kunt u die indienen bij de KlachtenCommissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ). Ook hier kan de cliëntenvertrouwenspersoon u bij ondersteunen.
Meer weten?
Leest u dan de brochure 'Wet Zorg en dwang' en de flyer 'Cliëntenvertrouwenspersoon'.
Tips en complimenten
Verrast u ons met een compliment, idee of suggestie? Dit kunt u doen op verschillende manieren:
- Geef het door aan een medewerker;
- Stuur een brief naar Attent Zorg en Behandeling - Complimenten, t.a.v. mevrouw Wil Goedhart, Postbus 6950 VX in De Steeg;
- Zet uw waardering op de website van ZorgkaartNederland; hier delen mensen hun ervaringen met de zorg, zie zorgkaartnederland.nl. Hier kiest u de betreffende locatie.
Contactgegevens

Ineke Renkema
E i.renkema@attentzorgenbehandeling.nl
T 06 577 567 18
Onafhankelijk cliëntenvertrouwenspersoon Wet zorg en dwang

Adviespunt Zorgbelang
Marjon de Grave
E marjondegrave@zorgbelangcvp.nl
T 06 304 859 20
Klantenservice (Frontoffice) Attent Zorg en Behandeling
E info@attentzorgenbehandeling.nl
T 0800 288 36 89 (gratis telefoonnummer) Van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur bereikbaar.
Attent Zorg en Behandeling
Raad van Bestuur
Hoofdstraat 8
6994 AE DE STEEG
E bestuurssecretariaat@attentzorgenbehandeling.nl
Externe klachtencommissie Regio Arnhem
Antwoordnummer 2147
6710 VA EDE
E Klachtencommissieregioarnhem@gmail.com
T 06 162 817 65
Landelijke Geschillencommissie VVT
KlachtenCommissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ)
W kcoz.nl