Personenalarmering/ Telezorg

Personenalarmering

Attent Personenalarmering is een systeem waarbij u direct hulp kunt inroepen als dat nodig is. U kunt dus veilig, comfortabel en zelfstandig wonen met de zekerheid dat u in noodsituaties altijd contact kunt maken met de hulpverlening.

Hoe werkt Attent Personenalarmering?

Heel eenvoudig. Neemt u een abonnement op Attent Personenalarmering, dan wordt er bij u thuis een alarmkastje geplaatst en aangesloten op uw telefoon.

Daarnaast krijgt u ook een persoonlijk alarm. Dit is een knop die u om uw hals of pols draagt. Zo kunt u overal in huis uw alarmoproep doen. Wanneer het kastje is aangesloten, krijgt u uitleg over de werking ervan en wordt het alarm een paar keer getest. Op die manier weet u zeker dat het alarm werkt.

Hier vindt u de tarieven voor Personenalarmering.

Hier vindt u het aanmeldingsformulier voor Personenalarmering.

 

Wat is Telezorg?


Telezorg heeft als voordeel dat u wordt begeleid en geadviseerd zonder dat u daarvoor de deur uit hoeft. Hierdoor kunt u (soms) langer zelfstandig thuis blijven wonen. U hebt de zorg binnen handbereik en u bepaalt zelf de contactmomenten en -tijdstippen. Dat is onze doelstelling.

Met Telezorg maakt u via een beeldscherm contact met een verpleegkundige. De verpleegkundige is zichtbaar en hoorbaar en u kunt haar gemakkelijk een vraag stellen. In een gesprek kunt u op deze manier een juist advies krijgen. Zo houden wij op afstand een ‘vinger aan de pols’ en ontvangt u de nodige ondersteuning.

Welke zorg kan er worden geboden?
 

Via Telezorg kunnen wij iedere vorm van zorg en begeleiding bieden waarbij het niet nodig is dat een medewerker u thuis bezoekt. U kunt begeleiding krijgen in de thuissituatie als u door de gevolgen van bijvoorbeeld een ziekte ondersteuning nodig heeft. Ook bij depressiviteit, gevoelens van eenzaamheid, angst of verdriet, kan het maken van contact via Telezorg voor u van grote waarde zijn. Via het beeldscherm ondersteunen wij u bij het innemen van uw medicijnen of helpen wij met het indelen van uw dagstructuur.

Kortom, er zijn diverse mogelijkheden om u van dienst te zijn met Telezorg. U bepaalt zelf de contactmomenten met de zorgcentrale 24 uur per dag, 7 dagen per week. De zorgcentrale kan ook contact met u opnemen. In dat geval zijn er vooraf afspraken met u gemaakt over de dag en het tijdstip waarop dit contact plaatsvindt.

Telezorg maakt zorg makkelijker bereikbaar en met uw vragen hoeft u niet te blijven zitten. Uiteraard kan niet alle zorg geboden worden met behulp van een beeldscherm. In die gevallen komt de medewerker van Attent zorg en behandeling gewoon bij u thuis.


Bereikbaarheid zorgcentrale
 

De zorgcentrale is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. De verpleegkundige van de zorgcentrale neemt in elk geval twee keer per week contact met u op, zodat we weten hoe het met u gaat. We kunnen dan ook controleren of de apparatuur naar behoren functioneert. Verkeert u in een noodsituatie, dan kunt u ook gebruik maken van Telezorg.

 

Kosten

De gehele installatie wordt door Attent zorg en behandeling kosteloos verzorgd. Het beeldscherm gebruikt elektriciteit, die wel voor uw rekening komt. Alle cliënten die zorg krijgen van Attent zorg en behandeling en een geldige indicatie voor verzorging of verpleging hebben, kunnen deelnemen aan Telezorg. Voor de zorg (verpleging/verzorging/ begeleiding/telezorg) betaalt u gewoon uw eigen bijdrage, zoals u gewend bent.

Terug naar het overzicht

Afspraak maken?

Vul uw gegevens in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Algemene gegevens
  • *
  • *
  • *
  • *

Velden met een * zijn verplicht

Nieuws over deze dienst

  1. Veranderingen in de Zorg (2015)
  2. Attent Zorg Thuis breidt telezorg uit